2015(e)ko ekainaren 22(a)

Proiektuka lan eginez, Lauaizeta Institutuan


Ikasturte honetan Lauaizeta BHIko irakasle taldeak proiektuka lan egiteko metodologiari erabiltzeari ekin dio.

Badira urte batzuk institutu honetako irakasleek ikasleen partaidetza aktiboa sustazen dutela hainbat bide bultzatuz: ikaskuntza kooperatiboa lantzeko egiturak martxan jarriz, talde lanean arituz, tresna digitalen erabilera orokortuz, komunikazio gaitasunak landuz...


Hezkuntza proiektuan azaltzen den bezala, Lauaizeta BHIk hainbat 
helburu nagusi mahaigaineratu ditu:

- Ikasleengan, norberaren heziketa helburuak finkatzea eta garatzeko interesa eta zaletasuna bultzatzea, bere ahalmena, ezaugarri eta interesak kontutan izanik

- Talde lan, erantzukizun , analisia ahalmenerako, etabarreko gaitasuna garatzen lagunduko duen irakasleriaren jokaera eredugarria indartzea

- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan erabiltzen diren metodoek ikasleen partaidetza eta jakinmina bultza dezatela indartzea.

 . 
Proiektuta arituz ikasteko ikuspegi honi buruz lanean hasi baino lehen kontutan hartu beharreko ezaugarriak landu genituen:
- Ikasleek zuzendutako eta ikasleengan oinarritutako ikaskuntza da
- Fase anitzak ditu: hasiera, garapena, itxiera. aurkezpena...
- Edukiak esanguratsuak dira eta errealitatearekin lotuak daude
- Ikerketa prozesuen bidez lantzen da eta currciculuma eta oinarrizko konpetentziekin lotuta dago,
- Talde lana du oinarrietako bat eta lanaren ondorengo ekoizpen jakin bat dago...
- Entzule erreal bati azalduko zaiona
- Ebaluazioa eta autoebaluazioa tartean delarik



 Ondoren, proiektuka lan egiteko pausoak landu genituen:
- Proiektuaren gaia/ardatza erabaki (ikasleekin batera hobe)
- Curriculumaren helburuak eta edukiak identifikatu. Konpetentziak kontutan hartuz.
- Jarduera interesgarri batekin hasiz...
- Ikasleek bere ikas asmoak eta desirak formulatu, hitz gakoak jasoz
- Azken ekoizpena zein izango de eta nola azalduko den erabaki.
- Ikerketa eta planifikazio fasea, garapen fasea eta azalpen+ebaluazio fasea kotitan hartu
- Ikaste lorpenak proiektuaren hasieran formulatu eta partekatu (rubrika edo txantiloia erabiliz agian)
- Lagun kritikoen ikuspegia erabiliz egindako lanen alderatzea eta errebisioa eginez joan
- Azalpen publikoa egin, ikasitakoari buruzko hasunarketarekin bukatuz.



 Guzti hau, irakasleen  talde lanean jorratu zen, praktikan garatzen ari diren proiektuak eta atazak mahaigaineratuz eta eztabaidatuz. Zein onurak ditu honela lan egiteak ikasleentzat eta irakasleentzat?

Autonomia, motibazioa sormena eta elkarlana garatzeko ikuspegi aproposa bezala ikusi zen. Aniztasuna kontutaz hartuz, harremanak eta giroa zaintzeko lan egiteko modu eraginkorra. 

Proiektuka lanean aritzearen ikuspegia eta atazaka aritzearenak zerikusi haundia dute. Leioako BGko Pilar Etxeberriak argitaratutako "ataza" dokumentua erabilgarria egin zitzaigun, azken ekoizpen testuen dokumentua bezala: Eremu soziolingüistikoko ekoizpenak eta zientzia-teknologia eremukoak.



 
Lauazieta BHIko pasilo, sarrera eta geletan ikasleak ikerketa lanetan ikusten ditugu: Natur Zientziak, Euskera, Plastika, Matematika, Gizarte Zientziak, Teknologian... azalpenak egiten, argudioak garatzen, tresna digitalak erabiltzen , proiektuak asmatzen, sormena lantzen...

Bide eraginkorra izango delakoan gaude!

1 iruzkin:

  1. Oso gustatzen zait nire dokumentu zahar bat lagungarria izatea. Ez pentsa! Heziberriren jezarpenarekin berriro palestrara aterako dut, ea oraingo honetan halako metodologiak behin betirako gure artean geratzen diren. Mila esker Marisol.

    ErantzunEzabatu