AZKEN SARRERAK

2015(e)ko ekaina 23

Ikaskuntza Kooperatiboa. Ibilbide pedagogkikoa Sto Tomas Lizeoan

Ikasturte honetako apirilaren 20an, Ikaskuntza kooperatiboaren inguruko ibilbide pedagogikoa antolatu genuen gure eskualdean.

Ibilbide pedagogikoa, irakasleen lanbide garapena laguntzen duen jarduera da eta eskualdean garatzen ari diren proiektuen ezagutza sakona izaten laguntzen du. Badira urte batzuk formula hau Donostiako Berritzeguneko eskualdean erabiltzen hasi ginela eta hainbat ikastetxek antolatu dituzte honez gero beraien proiektuen azalpenak. Ibilbidean, eskualdeko ikastetxeetako 20-25 irakasle, koordinatzaile. zuzendaritza taldekidek hartzen dute parte eta proiektua garatzen ari den ikastetxean bertan garatzen da jarduera: proiektuaren nondik norakoa, testuinguruaren ezaugarriak, emandako pausoak, egindako aurrerapena eta izandako zailtasunen gainditzea azaltzen dira. Ondoren, ikasgeletan ikusten da proiektuaren zati baten gauzatzea eta azkenik, ikusitakoaren inguruko tertulia egiten da.




Ikaskuntza kooperatiboari buruzko Ibilbide Pedagogikoa Santo Tomas Lizeoan egin genuen. Bertan, Zuzendaritzako Iñaki, Olatz eta Amaiak proiektuaren markoa eta nondik norakoak azaldu zizkiguten. da eta honako alderdi hauek dira azpimarragarriak:
  • Lehen Hezkuntza osoan garatzen ari diren proiektua da eta Ikasleen inklusioa du oinarri
  • Irakasleek osatzen duten Talde eragileak dinamizatzen du proiektuaren diseinua, garapena eta jarraipena.
  • Talde eragileko lau partaidek Donostiako Berritzeguneko Ikaskuntza Kooperatiboa mintegian hartzen dute parte.
      Gela guztietan garatzen den kooperazio ikuspegi
      Egitura kooperatiboak: arkatzak erdira, lau jakintsuak, bait-bi-lau, 

      honen honako fase hauek landu dira:

      1- Kohesio dinamikak: gelako partaideen ezagutza, aniztasunaren onarpena, errespetua, konfiantza...lantzeko. Tutoretza Planean sartzen dira.

      2.- Egitura kooperatiboak: gelako lanak egiterakoan erabiltzen direnak eta guztien presentzia, partaidetza, ahotsa, iritzia, lekua, protagonismoa eta lorpena garatzeko: "arkatzak erdira", "orri birakaria", "Bat-bi lau"...

      3.- "Talde Plana" osatzen du talde bakoitzak, non helburuak (Denok ikasiko dugu eta elkarlagunduz ikasiko dugu), partaide bakoitzaren ardura kolektiboa (koordinatzaileak, material arduraduna, laguntzailea, bozeramalea) eta norberaren ardurak... formulatzen diren. Talde plana aldika ebaluatu egiten da, ebaluazioaren helburua gehiagoa ikastea izanik. (Rubrika, Taldearen karpeta...)

        Geletan ikusitako gaien praktika, hau izan zen: - LH1: "Letra zopa". Egitura: "txanda birakaria". Garbiñe Ezkurdia irakaslea.

        - LH2: "Ordua lantzen". Egitura: Arkatzak erdira eta "guztiak bat". Ainhoa Agirre.

        - LH3: " Airea eta bizidunak". Egitura: "Irakurketa partekatua", "Iritziak erdira", "3 minutuko geldiunea" eta "1-2-4") Lurdes Urruzola.

        - LH4: "Elkartasun jokoak". Kohesio dinamikak. Maite Errasti.

        - LH6: "Programa de radio". Egiturak: "Lectura individual con lápices al centro" Amaia Alberdi.

        - LH6: "Talde Plan berria egiten". Egitura: Helburuak, rolak eta konpromisoak, "1-2-4" eta ·Erabakiak hartzen". Kristina Peña

        Ibilbide pedagogikoaren azken jarduera bezala, irakasleen arteko tertulia egin genuen:



        - Zer ikusi dugu geletan?
        - Zer pentsatu dugu?
        - Zein galdera egin dizkiogu gure buruari?

        Irakasleen egindako lana baloratzeko "mantel birakaria" egitura erabiliz, partekatu genituen Ikaskuntza kooperatiboaren markoa eta praktikaren inguruko alderdi interesgarriak eta planteatzen dizkigun erronka.

        Ibilbide pedagogikoa, Irakasleek ikasteko modu baliagarria dela ikusi genuen partaide guztiak. Mila esker Sto Tomaseko irakasle eta zuzendaritzari!!!

        iruzkinik ez:

        Argitaratu iruzkina