2016(e)ko abenduaren 5(a)

Hizkuntzei buruzko bi prestakuntza-ekimen


                                          Hizkuntza proiektua egiteko Mintegia (I, II)

Azaroaren 29an izan genuen 2. saioa; honetan beraun  partaideak diren ikastetxe bakoitzeko hizkuntza batzordearen egoera nahiz asmoak zeintzuk ziren alde batetik eta sentsibilizazio fasearen ekimenak nola bideratu ziren bestetik gertatu ziren saioaren 1. zatiaren punturik garrantzitsuenak. 

Ondoren diagnostiko fasearen “ikasleen hizkuntza ingurunea” eta “ikastetxearen ingurunearen” atalak jorratu ziren (tresnak, txostenak, adibideak). Honez gain kontraste gisa bizpahiru (LH, BH) ikastetxeren hizkuntza proiektuei buruz hitz egin zen. Hona hemen batek, K. Mitxelena eskolak,  Eskola Hiztun Bila jardunaldian aurkeztutako hitzaldia.



          
    "Kulturartekotasuna eta Hizkuntzak indartzea" ikastaroa

Azaroaren 23an amaiera eman genion urriaren 19tik astean behin garatzen ari ginen kulturartekoa eta hizkuntzak indartzea delako ikastaroari. Ordutik saio bakoitzaren ildoa nahiz erabilitako tresnak ala baliabideak komentatu dira blog honetan. Baita partaideen elkarreraginaren bidez sorturiko ondorioak ere.  

23ko saioan gairik nagusiena hizkuntza errefortzuko irakaslearentzat ebaluaketaz marko edo erreferentzia bat edukitzea izan zen. Jakina honetaz baliaturik Ikaslearen Norbanako Planari ere begirada bat eman zitzaion. Gainerakoan ebaluazioaz hitz egiterakoan gertatu den prozesua nahiz erabilitako tresnak ere atxikitu beharko lirateke gai honen barruan. Azkenik ikasturtez ikasturte honen guztiaren ondoren Memoria bat egiteak zentzu osoa erdiesten du.

Bestaldetik gogoratu behar da hezkuntza-gai honi buruz Eusko Jaurlaritzaren asmo berriak -Ikasle Eorkinei Hezkuntza-arreta emateko II Plana- blog honetan (azaroaren 21eko post edo sarreran) iragarri zirela. Baita dokumentura joateko aukera ere.

Honez gain Amelia Barquínen saioan (ikastaro honen 2.a) parte hartu zutenei bidali zitzaien azkenotan harengandik iradokitutako liburua: kulturarteko gatazkei buruz Catalunyan Joan Canimas zein Francesc Carbonellek argitaratutako obra.

Bukatzeko hizkuntza indartze prozesuetan -etorkinen 2./3. hizkuntzaren jabekuntzan- Lehen Hizkuntza (ama hizkuntza) nahitaezko garrantzia azpimarratzen ari da non-nahi.
Gauzak horrela, eta aldez aurretik eman beharreko urratsak kontuan harturik, iaztik LACM (Lengua Árabe yCultura Marroquí) programa dago Bizkaiko eta Arabako ikastetxe batzuetan (Gipuzkoan arabiera-eskola batzuk eman dira hainbat tokitan).

Azkenik, aurten abian da LCCR (Lengua, Cultura y Civilización rumanas) programa Getxon, Gernikan eta Ordizian. Guztira 5 talde eta ia 90 ikasle.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina