AZKEN SARRERAK

2014(e)ko uztaila 4

KONTSULTORE mintegian ANIZTASUNAri erantzuteko esperientziak

2013-2014 ikasturtean ere KONTSULTORE  mintegia aurrera eraman dugu BG01ean.

Bertan,  besteak beste, ANIZTASUNAri erantzuteko estrategia metodologikoen praktiken adibideak jaso ditugu.
Horietako zenbait esperientzia jaso ditugu eta zuen eskura jartzea izan dugu helburu.
 Ikusi, ikasi eta gaiari heldu nahi izatera bertan dituzue argibideak.




§         AMASSORRAIN. Zentzumenak lantzen
http://prezi.com/pxchlxi8jhc-/hezagutuz-mundura-zabaldu/Zentzumenak lantzen esperientzia

Programa honen helburua da, ikasleek beren burua hobeto ezagutu dezatela  zentzumenen bidez eta euren barne oreka lortzearen bidez. Horretarako ariketa erlaxagarriak ezagutu eta lantzea. Hau eginez besteekiko dituzten harremanak hobetuko dituztelakoan.

Ikasturte hasieran, tutoreak behatutako ikasleen arteko harreman desorekatuak medio. Bai elkar hitz egiteko moduak, elkar fisikoki erlazionatzeko bai eta norbere egoera emozional zailak ikusita laguntza taldera bideratu zigun bere kezka.

Ardatza erlaxazio ariketetan dago oinarrituta zeintzuk kurtso osoan zehar goizeko lehen ordua aprobetxatuz eramaten diren aurrera norbere barne oreka hobetze aldera.

Ardatz honi jarraikiz kurtsoan zehar, tutoretza saioak erabiliz hamabost egunero 1 gutxi gora behera, gure 5 zentzumenak lantzeko saioak bideratzen dira. Saio hauek oso zehaztuta eta bideratuta daude Prezi aurkezpenaren bidez.

Funtsean, programa honen helburua da gure harremanak hobetzeko behar beharrezkoak diren gure zentzumenak  ezagutzea. Ikusmena, entzumena, ukimena, usaimena eta dastamena bai eta gure barne oreka lortzea.

Saioen ebaluaketa burutu ostean oso esperientzia baliogarritzat jo dute. Eragile guztiek ikusi dizkiote onurak: ikasleek, tutoreak eta aholkulariak. Gelako giroa lasaitu da eta lan giro hobea somatu dute.

§         ARANTZAZUKO AMA IKASTOLA. Ikaslaguna 
      http://kafetartea.com/2014/04/01/ikaslaguna/Ikaslaguna esperientzia

Kurtso hasieran bikoteak egiten dira: “zahar” bakoitzari “gazte” bat dagokio eta ikasturtean zehar ekintzak burutzen dituzte elkarrekin. Ikasle zaharrena bestearen tutorea eta laguntzailea izango da.
Bikote harreman hauekin elkar ezagutzea eta ikasleen artean elkar eragitea bilatzen dute.
Kurtso hasieran bikotekidearen aurkezpena egiten da, eta kurtsoan zehar, jaialdi, ekitaldietan… edo proiektu baten barruan elkarrekin egin beharreko lanak (euskararen eguna, liburuaren eguna…) burutzen dituzte.
Nolabait ere haundiak txikientzako erreferentzia bihurtzen dira eskola barruan eta eskolatik kanpo ere. 
§         IGELDO . Zinema proiektua. http://igeldoeskola.blogspot.com.es/search/label/ZinemaZinema Zinema esperientzia

Proiektuka lan egiteak aprendizaiaren ikuspegi eraikitzailea bultzattzen du.  Elkarreragina eta kooperazioa testuinguru esanguratsuetan aurrera eramaten da, jakintza arloen globalizaioa  ardatz izanik ( hizkuntza, plastika, musika, irteerak…). Hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa, hizkuntza ekintzak burutzeko tresnak izaten delarik. Ikasle, irakasle eta gurasoen harremanak estutu dira.
Esperientziaren nondik norakoak hauek dira:
- Lauko taldeak osatu (1.zikloko 2 ikasle//2.zikloko 1 ikasle//3. zikloko 1 ikasle)
Zinema gaiaren barruan “Umore saioa “ prestatu  txisteak kontatuz.
-1.saioa: Irakasleak txiste batzuek taldeari aurkeztu Taldekideek bina txiste irakurri eta aukeratu ondoren, batak besteari letra txukun eta irakurterrazean kopiatu-besteei eman ikas zezaten.
Hemen,  oraindik irakurtzen hain ondo ez zekitenek, irakurtzen zekitenen laguntza jasotzen zuten eta idazten hain ondo ez zekitenek edo hizkia hobetu behar zutenek besteen laguntza zuten.
-2.saioa:. Txistea ikasita ekarri.Pertsonaien banaketa egin, entsegatu eta antzeztu. Atrezzoa eta jantziak prestatu eta grabaketari ekin.  Horrela hizkuntza, trebetasuna eta interpretazioa landuz .
 Irakasleak muntaia prestatu eta “Umore saioa” izan zen azken emaitza. Saio hau eskolak proiektuaren amaieran antolatu zuen zinemaldian aurkeztu zen. 




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina