2016(e)ko urtarrilaren 27(a)

Golden 5 Norvegiatik Gipuzkoara

Saio interesgarria izan genuen atzo Golden 5-eko autore Knud Jensen-en eta Frode Jøsan-en eskutik. Norvegiako Stanvanger-eko Hezkuntza premia bereziko irakasleak eta orientatzaileak dira Jensen eta Jøsan. Biak ala biak eskarmentu handiko adituak bertako eskoletan laguntza emateko jardunean.


Atzokoa 2015-16 ikasturteko Golden 5 programaren mintegiaren edukia zen. Gipuzkoako berritzeguneetan egiten ari garen mintegietako saio orokor bat, goiz eta arratsalderako programatutakoa. Hasieran, aurtengo plangintza egin genuenean, María José Lerak eramango zuen saioa, baina aukera paregabea izan genuen Golden 5-aren aitzindariak zuzenean entzuteko eta, Donostiako Karlos Santamarian, izan genituen gurekin.

Goizean, Jøsan-ek eraman zuen azalpenaren haria eta Ikaskuntza doituaren inguruan hitz egin zigun, beti ere Stavanger-eko euren orientazio zerbitzuan egiten dutenaren arabera. Horregatik, Norvegiako hezkuntza sistemaz jakiteko aukera izan genuen ere, lanean erabiltzen dituzten datuak eskaini baitzitzaizkigun.

Lera, Jøsan eta Jensen soziograma azaltzen       cc-by-sa Donostiako Berritzegunea
Goizeko azken zatian Jensen-ek hartu zion txanda eta berak jarraitu zuen arratsaldean ere. Gelaren kudeaketa zen gaia eta ikaskuntzarako giro egokiaren zortzi faktoreetan jarri zuen indarra. Hala nola, luze jardun zuen segurtasunaz, irekitasunaz, bermeaz, argitasunaz, trebetasunez, elkarrekiko ainguratzeaz, taldean erabakitzeaz eta identitateaz.

Ikuspegi berezia eman ziguten Golden 5-en inguruan. Programa martxan duzuenok aurkituko zenituzten berdintasunak eta aldeak, baita gogoeta iradokitzaileak ere. Golden 5era beranduago etorritakoek, berriz, aztertzeko material ugaria.

Hitzaldien bideoak eta utzitako materialak aztertzeko aukera izango dugu laster berritzeguneetako mintegietan.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina