2013(e)ko urriaren 11(a)

Krisia (k) ulertu eta landu...eskola eremuan



DONOSTIAKO BERRITZEGUNEA
2013-2014 IKASTURTEA

KRISIA(k) ULERTU ETA LANDU…eskola eremuan






Ez dut ulertzen interes tasa altuak eta estatuko defizitak
nola eragin dezaketen nere asteko pagan…


URRIAREN 30,    Hurbilpen soziologikoa           16:30-18:30
AZAROAREN 6   Gelarako lan tresna batzuk     16:30-18:30





 Posible al zaigu "krisi" honekiko hurbilpen soziologiakoa  egitea? krisiaren jatorria, ezaugarriak, gaur egungo bizimodu sozialerako eragina, zer nolako portareak hartzen ditugu gizakiok krisi garaietan, nola eragiten digu beldurrak eta ezjakintasunak, zein fenomeno sozial desberdin azaleratu daitezke, nola aztertu irtenbideak, zein eszenategi posibleak egon daitezke hemendik aurrera, krisiak eta giza mugimenduak, ...Gure gaur egungo gizartean kokatuta…






Krisi ekonomikotik haratago, zer esan soziologikoki gaurko gizarte arduragabeaz eta gizaki bakartiaz?

1.       Egungo gizarte post-a zer den zehazteko zailtasunak. Hain arrotza ote da?
2.       Gizartearen modernoaren destradizionalizazioa. Egungo gizarte modernoak tradizioak eta instituzioak ahuldu ditu eta, ondorioz, erantzunik eman ezinean ibili beharra du pertsonak. Askatasunaren efektu kolateralak.
3.       Krisi sistemikoak eta biografia pertsonalak.  Biktimak errudun bilakatuz, Autolaguntza egungo ideologĂ­a dominantea.
4.       Nola eraiki autoritatea? Posible ote da indibidualismoan oinarrituta moral kolektiborik eraikitzea? Ezkerra eta progresismoaren ezintasun nabarmenak.
5.   Etorkizun hurbilaz, zer esan…


Azaroaren 6
16:30-18:30
Gelan lantzeko hainbat proposamen

 Noraino behar dituzte gure ikasleek eguneroko ekonomiari buruzko tresnak? Noraino tresna hauek ezagutu eta modu kritiko batetan erabili? Zein oinarrizko konpetentziak daude eguneroko kudeaketarekin lotuta? Matematikoa, zientifikoa, hizkuntz konpetenzia, ikasten ikasi, gizarte eta hiritartasun konpetenzia, giza eta arte kultura, digitala, ekimena eta autonomia…
  Hainbat jarduera didaktiko lantzeko proposamenak eta materialak ikusiko ditugu, gure arloekin zerikusia dutenak eta proiektu ere bihurtu daitezkeenak.

16:30-17:30
Gure ikasleen eguneroko ekonomia
Kontsumobideren laguntzarekin (Eusko Jaurlaritza)


1. Familien aurrekontua
2. Erosketaren irizpideak
3. Telefono mugikorra
4. Energia aurrezpena
5. Gainzorpetzea
6. Banku-eragiketak. Hastapena

17:30-18:30
Ekonomia adierazleak,
EUSTAT-en laguntzarekin (Eusko Jaurlaritza)



1.    Barne Produktu Gordina eta Errenta
2.    Energiaren kontsumoa
3.    Euskalherriaosatzen duten herrialdeen ezaugarri sozioekonomiako ezberdinak ikusteko bidea (Unitate Didaktikoa)
4.    Enpresa eta merkataritza elektronikoa
 








iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina